post

Vâlcelul Spumos–Valea Spumoasă–Brâul Portiței-Valea Jepilor

• Traseu: Bușteni – Refugiul Salvamont Valea Jepilor – Vălcelul Înspumat – Vălcel secundar – Valea Spumoasă – Brăul Portiței – Portița Caraimanului – Brâul Portiței – Valea Jepilor – Bușteni
    • Durata: 5-7h în funcție de ritm si pauze
    • Echipa: Iunia, Andrei și cu mine
    • Data: 1 decembrie 2012
    • Impresie Generala: Traseul are puține porțiuni expuse (una pe brâul pe care am intrat în V. Spumoasă și una înainte de Portița Caraimanului, prevăzută cu cablu) și varianta de intrare în Valea Spumoasă pe care am ales-o nu pune probleme de orientare. Nu există porțiuni de cățărat ce nu pot fi ușor ocolite.
    • Harta

harta valea spumoasa braul brana portitei

Plecăm de acasă cu Rapidul de 6:15, moțăim până la Bușteni unde realizăm brusc că suntem în gară și ne evacuăm urgent din tren. Până ajungem la Hotel Silva cumpărăm niște apă și ce ne mai lipsea. De la Silva intrăm pentru scurt timp pe poteca marcată ce ajunge la Cabana Caraiman prin valea Jepii Mici. La câteva minute după ce intrăm în pădure ajungem pe un drum forestier lat. Un indicator semnalizează că poteca marcată urcă spre stânga dar noi continuăm înainte, ușor descendent. Trecem pe lângă o mare țeavă suspendată, traversăm un pod peste firul Văii Jepilor și urcăm o serpentină până în dreptul gardului de sârmă al captării de apă. Apo poteca noastră face dreapta și începe să urce prin pădure. Mai întâi domol ca apoi să devină mai puțin evidentă și să intre pieptiș în niște copăcei mai deși. Nu apucăm să transpirăm că ieșim în poienița Refugiului Salvamont, cel care se vede – peste vale – de pe poteca marcată.

01 Cascadele din Valcelul Spumos02 Semn pe Valcelul Spumos

Începem să urcăm pe vâlcelul din spatele refugiului. Potecă e și nu prea. La prima vale pe stânga (nu punem și vâlcelul care este fix în dreptul refugiului) cotim și urcăm cu adevărat pieptiș o bună bucată de vreme.

03 Urcam pe primul valcel spre Valea Spumoasa

La finalul vâlcelului abrupt suntem pe creasta dintre Vâlcelul Spumos și Valea Spumoasă. Coborâm descendent stânga pe o brâniță cu unul sau două puncte expuse.

04 Din saua valcelului coboram pe Brana spre Valea Spumoasa

Ajungem în Valea Spumoasă deasupra unei săritori. De aici în sus nu există nici un obstacol pe vale. Singurul motiv pentru care cățărăm câteva praguri este pentru că avem chef și o luăm pe firul văii.

05 Intram pe Valea Spumoasa deasupra unor saritori06 Valea Spumoasa are un aspect prietenos07 Pante inierbate pe valea spumoasa08 Mergem pe firul vaii si cataram obstacole mici09 Valea Spumoasa zona mediana10 Saritoare pe Valea Spumoasa

La un moment dat privind în spate observăm o potecă care coboară puternic descendent din versantul drept, la baza peretelui (vezi poza următoare). Posibil poteca ce vine dinspre Poiana Târlelor ?!

11 Poteca dinspre Poiana Tarlelor12 Din firul vaii spre Busteni

Valea se desparte în două fire, dar noi urcăm mai departe pe tăpșanul înierbat dintre ele până ajungem în Brâul Portiței. Greu de ratat și datorită potecii evidente, și datorită pereților pe sub care se strecoară.

13 Din firul Vaii spre Busteni14 Urcam pe iarba

Pe Brâu facem dreapta și în 30-40 min. ajungem la Portiță. Vis-a-vis vedem Munții Baiului iar la picioarele noastre Bușteniul. Chiar înainte de portiță găsim o zonă un pic expusă protejată cu un cablu țeapăn.

15 Ajunsi pe Braul Portitei16 Vedere spre Busteni de pe Braul Portitei17 Marcaj pe Braul Portitei18 Peretele Braului Portitei19 De pe Braul portitei spre Fata nordica a Jepilor20 Din Braul Portitei spre Busteni21 Portita Caraimanului si cablu22 Din Braul Portitei23 Panorama Busteni si Baiului

Ne întoarcem pe unde am venit iar de la intersecția cu Valea Spumoasă continuăm pe brâu până ajungem, pe o potecă domoală, în poteca marcată de pe Valea Jepilor pe care coborâm la loc în Bușteni.

24 Pe Braul Portitei25 Portita Caraimanului si Braul Portitei26 Portita Caraimanului si Braul Portitei.jpg27 Portita Caraimanului si Braul Portitei.jpg28 Valea Jepilor si Cabana Caraiman29 Intersectie Braul Portitei Valea Jepilor30 Poteca de pe Valea Jepilor31 Telecabina Babele32 Muntii Baiului Vis a Vis33 peisaj34 peisaj cu muntii baiului