post

Valea Podurilor (1B)

• Traseu: Cabana Plaiul Foii (07:40) – Poiana Coțofenei (8:20) – Brâul de Jos – Brâul de Mijloc | Termopile (9:30) – Valea Podurilor superioară – Creasta principală a Pietrei Craiului (13:10) – Vf. La Om (14:35) – Refugiul Grind – “La Lanțuri” – Refugiul Șpirlea – Cabana Plaiul Foii (17:30)
  • Durata:  10 h
  • Echipa: Sandra, Piști, Cristi, Vasi, Eu
  • Data: 26 octombrie 2013
  • Impresie Generala: Pe porțiunea Plaiul Foii – Termopile poteca poate fi rătăcită mai ușor la urcare decât la coborâre. Una dintre săritori eu aș cota-o cu gradul 5 de escaladă și nu pare ușor de ocolit.

Harta

harta valea podurilor piatra craiului cristea
    Track GPS:

Descriere: Plecam de la parcarea din fața Cabanei Plaiul Foii, traversăm drumul forestier și intrăm pe un drum forestier îngust, necirculat, ce urcă ușor și este paralel cu drumul care duce spre poteca Refugiului Șpirlea. În dreapta avem firul de apă din Valea Podurilor pe care îl însoțim până în zona copacului retezat din poză (un reper efemer, dar in lipsă de altceva..).drum forestier valea podurilor de la plaiul foiilasam raul valea Podurilor si urcam stangaUrcăm abrupt pe lângă copac și în câteva minute găsim o potecă evidentă care urmează curba de nivel și pe care o urmăm spre dreapta. Ajungem într-o poiană lungă (Poiana Coțofenei), pe care o urmărim iar la capătul ei găsim momâi care ne orientează în stânga prin pădure poteca lata valea podurilor inferioara piatra craiuluipoiana cotofenei piatra craiului
    Urmărim momâile ce ne conduc spre o zonă cu multe doborâturi. Apoi poteca urcă dreapta până pe buza următoarei văi (pe Muchia Coțofenei ?) unde întâlnim Brâul de Jos și începem să urcăm stânga pe la baza unei stânci până la locul numit Termopile, ușor de ratat dacă nu ar fi marcat cu vopsea verde.

momai zona cazaturi v Podurilor

urcare din braul de jos in braul de mijloc pe valea podurilormarcaj termopile pe braul de mijloc
    De la Termopile coborâm stânga în firul Văii Podurilor, zona superioară. Prima săritoare – “Săritoarea în Spirală” (Cristea) – este inabordabilă cu echipamentul tehnic de vale așa că urcăm printre brazi și jnepeni pe stânga până la o fisură în stâncă ce urcă printre copaci. La capătul acesteia ajungem pe un brâu subțire ce traversează până deasupra peretelui văii. Ne întoarcem printre jnepeni iar în vale.
    Saritoare in Spirala la intrarea in valea Podurilorocolire prima saritoare  valea podurilorocolire prima saritoarea in spirala valea podurilor
    Urmează o săritoare ușoară de 6m. Odată escaladat acest prim obstacol de pe fir întâlnim imediat următoarea săritoare de 8m, mai verticală dar cu prize bune.
    prima saritoare pe valea podurilora_doua_saritoare_pe_valea_podurilor
    Următorul obstacol nu se abordează direct ci prin stânga. După el urmăm dreapta un brâu bine conturat și ajungem iar în firul principal al văii. Traverseul are o zonă expusă și la jumătate se întâlnește un piton
    brau spre firul principal valea podurilorbrau spre firul principal
    Cea mai interesantă săritoare este înaltă de 10-12m. Prizele sunt bune dacă ai experiență, dar trebuie atenție. Secunzii pot fi asigurați la un jneapăn aflat deasupra săritorii.
    saritoarea mare valea podurilor
    Întâlnim apoi o săritoare elementară de 6m care trebuie urcată cu atenție din cauza prizelor friabile, urmată de două săritori cu 3 si 5m. înălțime iar apoi încă una de 5m. care se abordează pe stânga, din nou cu atenție pentru că este friabil. Întrăm pe un mic brâu între jnepeni care ne conduce dreapta iarăși în talveg. Valea șerpuiește apoi spre creastă fără săritori, despărțindu-se în mai multe fire. Noi ținem stânga prin grohotiș instabil. Celelalte fire urcă și ele tot în creastă fără obstacole notabile (Cristea). În spatele nostru se ridică Turnul Ascuțit care ne îndeamnă la aventură dacă vom reveni mai echipați.
    tinem stanga spre finalul vaiiTancul Ascutit din Valea Podurilor
    Ajungem într-o șa unde facem dreapta, ocolim trei mici vârfuri și ajungem prin jnepeni în creasta principală a Pietrei Craiului fix pe Vârful dintre Țimbale. De aici noi am continuat până la Vârful la Om și trecând pe lângă Refugiul Grind am coborât pe traseul “La Lanțuri” înapoi la Plaiul Foii.