post

Hornul Coamei

• Traseu: 7:00 Bușteni – 8:30 Refugiul Coștila – 9:30 Valea Gălbenele – 12:45 Hotel Gălbenele – 12:50 Hornul Coamei – 19:00 Brâul Mare al Coștilei – 19:30 Hornul lui Gelepeanu – 19:40 Releul Coștila – 20:30 Crucea Caraiman – Bușteni. Timpii sunt mult mai lungi decăt normalul pentru că ne-am făcut de jucărie pe drum.

• Data: 16/08/2012
  • Echipa: Andrei Dan Chitilă și cu mine
  • Echipament: Cel mult o coardă pentru coechipieri. Noi am avut toate cele pentru că intenționam să intrăm in Furcile lui Baticu.
  • Impresia generală: Zona inițială a Văii Gălbenele nu este foarte plăcută dar pe Hornul Coamei găsim o cățărare foarte frumoasă care se face exclusiv în bocanci. Câteva săritori umede necesită o mai mare atenție. Ieșirea pe versantul drept pentru a ocoli săritori este mai ușoară tehnic dar în general mai expusă.

harta topo hornul coamei bucegi

Din spatele Refugiului Coștila prindem o potecă care ține malul din dreapta cum urcăm al văii Coștila. Înainte să ajungem la crucea de metal de pe versant începem să urcăm pe o mică coamă de piatră ca apoi să prindem din nou poteca foarte clară care ne lasă pe culmea dintre Țancul Ascuțit și Creasta Coștila Gălbenele numită Coama cu Jnepeni. Aceasta pare a avea un nume impropriu, dar dacă în loc să o traversăm am face stânga și am continua pe ea spre începutul crestei Coștila Gălbenele, am da piept cu o jungla de jnepeni de la care își trage numele.

De la Refugiul Costila spre Coama cu Jnepeni

De pe Coama cu Jnepeni coborâm spre stânga printre brazi și zade până când ajungem la o scurtă porțiune asigurată cu lanț și imediat ieșim în firul văii Gălbenele. Poza de facebook:

Zona cu lant din valea Galbenele spre Refugiul Costila

În prima parte valea are un aspect dezolant, de bolovăniș adus cu basculanta amestecat cu crengi moarte de jnepeni.

Zona rupta la inceputul vaii Costila

Întâlnim câteva mici obstacole pe care le abordăm direct.

Primul Bolovan de pe Valea Galbenele

Saritoare mica pe Valea Galbenele

Urmează prima săritoare mare din vale, pe care am proasta inspirație să o ocolesc pe versantul stâng. Știam că aici este și vâlcelul friabil – Vâlcelul Florilor de Colț (?) – care duce spre creasta Coștila Gălbenele (o variantă nerecomandată pe care am abordat-o în vara asta și am regretat). De jos însă am avut senzația că am să găsesc o linie ușoară de ocolire a obstacolului. După 20 de metri îmi dau seama că am nimerit pe o zonă foarte friabilă. Îi spun lui Andrei să nu mai urce și el. Va trebui să traversez vâlcelul și să urc până la un pâlc de copăcei de unde, bucuros că amândouă semicorzile sunt în rucsacul meu, fac un rapel de 50m. până în firul văii.

Prima Saritoare pe Valea Galbenele

Valcelul Florilor de Colt spre Creasta Costila Galbenele foarte friabil

Pierdem aproape o oră aici după care valea nu mai are obstacole notabile.

Spre finalul Vaii Galbenele

Valea Galbenele inainte de bifurcatia cu Hornul Coamei

Ajungem si la Hotel Galbenele (grota din dreapta imaginii):

Hotel Galbenele

Opus grotei vedem Hornul Coamei iar în stânga lui, pe Peretele Gălbenelelor, faimosul traseu “Furcile lui Baticu”.

Hornul Coamei

Hornul

Ioan Tataru pe Hornul Coamei

Dan Chitila pe Hornul Coamei

Dan Chitila pe Hornul Coamei 2

Hornul Coamei 3

Trecem de locul unde începe traseul Furcile, pe care venisem inițial să îl cățărăm. Datorită orei târzii la care am ajuns renunțăm însă la ideea aceasta. Totuși, ca să nu zicem că am venit degeaba ne facem de jucărie și începem să escaladăm hornul făcând lungimi de coardă și regrupări pe mobile până la ieșirea în Coama de Piatră.

Andrei pleacă primul:Andrei Chitila pe Hornul Coamei

Asigurari mobile nuca

Mă lasă și pe mine la aparat. Nici eu nu știu ce am inventat aici, dar hex-ul din fundal e folosit ca înlocuitor de anou.

Regrupare pe mobile nici eu nu stiu ce am facut aici

Vis-a-vis vedem Colțul Gălbenele.

Coltul Galbenele

Coltul Galbenele vazut din Hornul Coamei

Apare si Dan Chitila din Hornul Coamei

Poziția ghidului 1:

Pozitia Ghidului

Odată ieșiți din horn ajungem pe Coama de Piatră care este zona finală a crestei Coștila Gălbenele. Aceasta ne duce în Brâul Mare al Coștilei. Facem stânga pe acesta și în 20 de minute ajungem la Hornul lui Gelepeanu:

Iesim prin hornul lui Gelepeanu

Ieșim prin acesta la Releul Coștila.

Releul Coștila

Busteni vazuti de la Crucea Caraiman

Comments

1. Una dintre turele noastre hardcore :)))

2. cuvintele-s de prisos. uimire totala!

3. am vrut sa revad imagini din hornul coamei pe care astazi, 20.09.2015, potrivit spuselor ei smulse la imbarcarea intr-un taxi in dreptul caminului alpin la ora 20:50, l-a coborat si o dama tulburator de frumoasa (rar vezi si pe strada o asemenea naluca:))