post

• Durata: Refugiu – Circul 1 – 1-2h
  • Echipa: Aceiași ca în ziua precedentă
  • Data: 18 noiembrie 2012
  • Impresie Generala: Potecă de acces la traseele de alpinism din Peretele Văii Albe. Prezintă probleme de orientare și o brâniță lungă expusă. Pentru întoarcere e bună o coardă pentru rapel.
  • Harta:
  • Hartacircurile vaii albe

Traversăm Valea Coștila chiar în dreptul refugiului (traversarea pentru poteca spre Bușteni este un pic mai jos decât refugiul) și prindem o potecă vizibilă prin pădure. Vedem deasupra potecii Țancul Mic.

01 Poteca de la Refugiul Costila spre Tancul Mic02 Tancul Mic03 Mare de nori

În dreptul Vâlcelului Stâncos începem să urcăm, pe malul din stânga al acestuia. Vedem o potecă care pleacă spre stânga dar noi continuăm în sus până ajungem la un copac cu o bucată groasă de coardă legată de el. Aici facem și noi stânga mergând pe curba de nivel un pic ca apoi să continăm urcarea pe o coamă de pe care vedem – vis-a-vis – Traseul Oblic în peretele Vâlcelului Stâncos.

04 Urcam pe Valcelul Stancos05 Aici facem stanga06 Traseul Oblic07 Urcam spre La Panda

Ajungem în locul numit La Pândă unde punem preventiv hamurile și căștile pe noi. Continuăm ascendent stânga și în curând ieșim din pădure pe un brâu abrupt de iarbă. În dreapta avem Peretele Văii Albe iar în stânga, la câteva sute de metri sub noi, Firul Văii Albe.

08 La Panda09 Poteca spre Circuri10 Poteca spre Circuri 2

Valea Prahovei e acoperită cu o pătură pufoasă de nori și doar creasta Munților Baiului iese la lumină.

11 Poteca spre Circurile vaii albe 3

12 Muchia Zamora13 Muntii Baiului

Ajungem în dreptul unui vâlcel (ultimul de pe hartă înainte de Circuri) pe care îl traversăm și urcăm în șa. De aici vedem Valea Albă, Vârful și Creasta Picătura, versantul Albișoarelor.

14 Valcel de traversat inainte de Circul 1

Vârful Picătura15 Varful Picatura

Munții Baiului16 Muntii Baiului

Valea Albă și în dreapta Pintenul Văii Albe.

17 Aici coboram spre Circul 1

Ajungem Sub Fisura Albastră. Îi facem poze din toate unghiurile. Întrebăm despre parcursul diverselor trasee, fiecare la nivelul lui (pe mine Lespezile mă interesau – și-a luat Vasi notițe de la Nușu)

18 Poza fisura albastra

Crucea lui Bebe și Mircea (Mircea Daia si Bebe Iordache) căzuți din traseul Diedrul Pupezei

19 Crucea lui Bebe si cazuti din Diedrul Pupezei20 Fisura Albastra21 Fisura Albastra

Peste Valea Albă vedem Peretele Albișoarelor care începe în stânga cu Vărful Picătura, Continuă cu Vărful Strungii, apoi cu Turnul și ajunge în extrema dreaptă la Crucea Caraiman.

22 Versantul Albisoarelor23 Ceata artistica

La întoarcere facem rapel pentru coborârea în vălcel din două pitoane bătute în copacul din strungă. Pitoanele nu sunt chiar evidente din prima, dar dacă dai roată copacului le descoperi repede.

24 Rapel in Valcel la intoarcere25 Mare de Nori

Comments

1. Frumoasa tura, de recunoastere as zice :). Cand ma duci in zona?